Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Test ADAC 2020: opony zimowe w rozmiarze 235/55R17 dla samochodów SUV

Rosnąca popularność samochodów SUV i Crossover w Polsce, sprawiła, że coraz częściej pytamy jakie opony zimowe do SUV są bezpieczne i najbardziej odpowiednie? Na jakość opony zimowej suv składa się wiele czynników, m.in. odporność na ścieranie, wzór bieżnika, ryzyko aquaplaningu czy też slushplaningu oraz odpowiednia zimowa mieszanka gumy. Każdy z producentów opon, szczyci się własnymi technologiami zastosowanymi w oponach SUV i każda opona będzie się różniła od konkurencji, i każda będzie miała swoje plusy i minusy. Kwestia pozostaje, gdzie będziemy jeździć i po czym, czy tylko w mieście, czy wybieramy się w tereny górskie. My natomiast, postaramy się dziś odpowiedzieć, która opona zimowa suv jest najlepsza i która wypadła najlepiej podczas testów opon SUV ADAC.
Mamy nadzieje, że test ADAC 2020 opon SUV rozwieje Wasze wątpliwości.

Michelin Pilot Alpin 5


Pierwsze miejsce z wysokimi ocenami zajął model francuskiego producenta Michelin Pilot Alpin 5, opona zimowa suv, która poradziła sobie najlepiej w testach na suchej i ośnieżonej nawierzchni, znacznie redukując ryzyko wystąpienia slushplaningu. Na mokrej radzi sobie świetnie, aczkolwiek ma trochę niższe oceny, jeśli chodzi o aquaplaning na zakrętach. Opona cicha oraz posiadająca niskie opory toczenia, zapewniając oszczędność paliwa, zdeklasowała swoją konkurencję.

ESA + TECAR SUPER GRIP PRO


Drugie miejsce model ESA + TECAR SUPERGRIP PRO, również chwalony za stabilność jazdy po śniegu oraz niskie zużycie opony, trochę słabiej radził sobie na suchej nawierzchni. Dobry w niwelowaniu aquaplaningu.

Goodyear UltraGrip Performance +


Na trzecim miejscu Goodyear UltraGrip Performance+, nieco słabszy na suchej nawierzchni, ale dalej zadowalający. Natomiast bardzo dobrze poradził sobie na mokrej i ośnieżonej powierzchni. Niskie opory toczenia zapewniają niskie spalanie. W porównaniu z innymi modelami zoptymalizowano hydrodynamiczne rowki, które wydajnie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe.

Dunlop Winter Sport 5 SUV


Czwarte miejsce przypadło modelowi Dunlop Winter Sport 5 SUV, chwalony za świetne hamowanie na suchej nawierzchni, bardzo dobra stabilność na mokrej powierzchni i redukcję aquaplaningu i slushplaningu. Opona bardziej polecana do regionów, gdzie występuje mniejsza ilość śniegu ze względu na tendencję wpadania we wczesną podsterowność.

Vredestein Wintrac Pro


Piąte miejsce – Vredestein Wintrac Pro, gorzej radzi sobie na śniegu niż poprzednicy, natomiast znakomicie na suchej i mokrej nawierzchni. Podobnie jak Dunlop Winter Sport 5 SUV, wcześniej niż inne modele wchodzi w podsterowność w rezultacie traci szybciej przyczepność i stabilność. Opona też polecana raczej do regionów mało ośnieżonych.

Nokian WR Snoowproof


Szóste miejsce zajmuje Nokian WR Snoowproof, zadowalająco poradził sobie w testach na mokrej i ośnieżonej nawierzchni, już trochę gorzej na suchej nawierzchni niż poprzednicy, aczkolwiek dostał ocenę polecaną. Jak na Nokiana przystało, bardzo dobrze wypadł podczas testów aquaplaningu i slushplaningu.

Bridgestone Blizzak LM005, Kleber Krisalph HP3 oraz Pirelli Winter Sottozero 3

Poza podium znalazły się też modele takie jak Bridgestone Blizzak LM005, chwalony za jedną z najlepszych ocen przyczepności na mokrej nawierzchni, Kleber Krisalph HP3 z dobrymi ocenami za stabilność oraz przyczepność na śniegu, oraz Pirelli Winter Sottozero 3 – z dobrymi ocenami na mokrej nawierzchni.


Wybór opony zimowej do SUVa zależy przede wszystkim w jakich regionach będziemy się poruszać. Czy to będą mocno zaśnieżone tereny górskie, drogi wiejskie czy też odśnieżone drogi miejskie, gdzie raczej będzie królować błoto pośniegowe.




Źródło: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/235-55-r17/