NIO ET7 - nowy elektryczny samochód z zasięgiem do 1000 km
Rynek
pojazdów elektrycznych stale się rozwija. Coraz więcej też takich samochodów porusza się po polskich drogach. Obecnie
najpopularniejszym pojazdem elektrycznym jest prawdopodobnie
Tesla, ale konkurencja nie stoi w miejscu. Pojawiają się
modele elektrycznych BMW,
Audi,
Mercedesa,
Volkswagena, czy też
Renault. Dlaczego więc społeczeństwo nie podchodzi optymistycznie do zakupu pojazdów elektrycznych?
Pierwsza kwestia to
dość krótki zasięg samochodów elektrycznych. Jeszcze niedawno akumulatory starczały na pokonanie około 300km. Dużo niedużo. Ale dla standardowego kierowcy jest to dystans który niestety nie pozwoli na coroczny wyjazd wakacyjny. Od niedawna problem ten został rozwiązany. Baterie są teraz wydajniejsze, mają większą pojemność a czas ładowania jest stosunkowo niewielki. Oczywiście nadal, aby załadować
baterię samochodu elektrycznego do pełna należy poświęci na to kilka godzin. Najlepiej robić to w domu w nocy. Auto spokojnie stoi, my sobie śpimy, a bateria się ładuje. Ale co w wypadku, jeśli wyruszyliśmy na wyjazd w góry, na narty czy też nad morze?
Szybkie ładowanie również nie jest idealnym rozwiązaniem.
Po pierwsze nie trwa mimo wszystko tak szybo jak tankowanie benzyny. Tankowanie benzyny to kwestia kilku minut maksymalnie.
Ładowanie pojazdu elektrycznego to kwestia około godziny jeśli ładujemy
tzw. stacją szybkiego ładowania.
Stąd też kierowcy nie pałają szczególnym optymizmem do
samochodów elektrycznych, ale jak to zwykle bywa, jeśli nikt nie potrafi zrobić pojazdu o doskonałych parametrach i mocnej i pojemnej baterii to…
z rozwiązaniem nadchodzą Chińczycy. I tak właśnie przedstawili niedawno
nowy model swojego elektrycznego samochodu o niezwykłych osiągach.
Nio ET7 – bo tak właśnie nazywa się ich
elektryczny pojazd – będzie dysponował
mocą 653KM i oferował zasięg… 1000 kilometrów. Nowoczesna limuzyna azjatyckiego producenta będzie w pełni autonomiczna co oznacza, że nie będzie konieczne prowadzenie pojazdu. Auto będzie wyposażone w zestaw
33 czujników, 8 kamer, radar ultradźwiękowy oraz inne systemy ułatwiające prowadzenie pojazdu.
Nio ET7 będzie wyposażone w
dwa silniki znajdujące się przy przedniej i tylnej osi pojazdu, generujące razem moc 653 koni mechanicznych i 850 Nm.
Dzięki temu pojazd rozpędza się do 100km/h po 3,9 sekundach. Mimo rewelacyjnego wyniku jest to i tak gorzej niż czołowe modele
Tesli. Pojazd będzie produkowane w trzech wersjach baterii: o pojemności 70 kWh, 100 kWh i 150kWh których potencjalny zasięg wyniesie w najmocniejszej wersji nawet 1000 kilometrów.
Karoseria Nio ET7 będzie zbudowana z stalowo-aluminiowego materiału tworzonego z myślą o uzyskaniu 5 gwiazdkowego wyniku
EURO NCAP.
EURO NCAP co to takiego?
EURO NCAP to
niedochodowa, niezależna organizacja zajmująca się oceną bezpieczeństwa pojazdów. Głównym zajęciem
EURO NCAP jest przeprowadzanie prób zderzeniowych samochodów i ocena ich bezpieczeństwa dla pasażerów. Organizacja jest wspierana przez rządy wielu europejskich państw. Dzięki dotacjom z owych państw zdecydowanie przyczyniła się do zwiększenia bezpieczeństwa współczesnych pojazdów i zmniejszenia ilości poszkodowanych w wypadkach drogowych.