Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Tanie opony, czy warto?

Kupno opon dla Wielu z Nas jest często przeżyciem trudnym i wymagającym. Wszystkie te testy opon, opinie, modele, rozmiary opcjonalnych opon, mogą spowodować u Nas niemałe bóle głowy.
Dziś postaramy się przybliżyć Wam różnice pomiędzy tanimi oponami, a oponami z tzw. półki średniej i premium, pomagając w doborze odpowiednich opon do stylu jazdy czy też do wymagań środowiskowych.

Po pierwsze..

Wszak nie każda tania opona musi być z założenia zła, a nie każdy droższy model może być odpowiednim wyborem dla np. małego miejskiego samochodu, którym poruszamy się głównie po mieście. Stojąc przed wyborem tanich lub drogich opon musimy wziąć pod uwagę kilka czynników. Senior lub osoba starsza może nie wykorzystać potencjału opon sportowych premium, więc może się okazać to zbędnym wydatkiem. I tutaj naprzeciw wychodzą opony tanie czy też tzw. opony budżetowe. Czy muszą być z założenia złymi oponami? Oczywiście, że nie. Podpowiadamy czym należy się kierować przy wyborze opon.

Testy opon zlecane są niezależnym automobilklubom i często są wykonywane na konkretnych rozmiarach – a w branży oponiarskiej jeden testowany rozmiar czasami nie ma odzwierciedlenia na inne rozmiary, nawet w obrębie tego samego modelu. Przykładowo model o większej szerokości może gorzej radzić sobie na mokrej nawierzchni, niż jego węższy odpowiednik w tym samym modelu.
Najczęściej testowanymi rozmiarami są rozmiary do popularnych modeli samochodów lub powszechnych rozmiarów opon. Do najpopularniejszych ośrodków testowych należą ADAC, AutoBild oraz Auto Motor Sport.

Technologie w oponach

Często producenci marek premium (ale nie tylko) chwalą się technologiami użytymi w oponie, co daje Nam pewien obraz czego możemy oczekiwać od opony i już na tym etapie możemy wybrać opony pod siebie. Np. Nokian Tyres ze swoją technologią Aramidowych ścian bocznych, która zwiększa wytrzymałość na uderzenia i rozcięcia opony, czy też firma Goodyear z technologią Mileage Plus, która wydłuża przebiegi i żywotność opony. Teraz musimy zadać sobie pytanie - czy zależy Nam na długich przebiegach, czy na wytrzymalszej oponie, którą możemy pokonywać górskie szlaki czy też dziurawe drogi?
Tanie opony budżetowe, oczywiście będą się różnić jakością czy też samą konstrukcją bieżnika od opon premium i medium. Nie należy jednak bać się opon budżetowych. Często fabryki produkujące tanie opony należą do większych koncernów takich jak Michelin (Riken) czy Goodyear (Dębica). Tanie opony są odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, a także stworzone ze starannością, z zastosowaniem nowoczesnych technologii produkcji i dbaniem o Nasze bezpieczeństwo przy stosunkowo niskiej cenie.

Modele takie jak Goodride, Barum, Riken czy też Dębica mają wiele do zaoferowania dla użytkowników dróg w mieście czy to na trasie. Możemy liczyć na technologię taką jak np. Rant Ochronny w wybranych modelach. Są one też produkowane w wyższych indeksach prędkości/nośności. Owszem, może się zdarzyć tak, że będziemy je eksploatować krócej, niemniej jednak będą to opony pełnowartościowe z dobrymi parametrami i właściwościami, z pełną gwarancją producenta.

Przykładowo: opony Barum (które należą do koncernu Continentala) skupiają się mocno na jak najdłuższych przebiegach i żywotności opony, starając się równoważyć inne parametry takie jak przyczepność na mokrej nawierzchni czy też opory toczenia, co też poskutkowało nadaniem jej oznaczeń na etykietach C/C w modelu zimowym Polaris 5 w rozmiarze 205/55R16. W tym samym rozmiarze opony Goodride w modelu SW608 również posiadają etykiety C/C i sprawdzą się znakomicie dla kierowców małych kompaktowych samochodów. Ale też dla kierowców innych aut, którzy preferują spokojny, stateczny styl jazdy.

Tanie opony nie są złym wyborem, pod warunkiem, że wybieramy opony znanych producentów, oraz takie, które są polecane i sprawdzone przez innych kierowców.