Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Test opon zimowych AutoBild 2021 – najlepsze opony zimowe 225/45R18 oraz 245/40R18



Magazyn AutoBild poddał testom porównawczym opony zimowe najbardziej znanych producentów pod kątem ich osiągów na suchej, mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni. W teście sprawdzono flagowe modele opon zimowych premium: Continental, Vredestein, Goodyear, Dunlop, Michelin, Bridgestone, opon zimowych z segmentu medium: Falken, BfGoodrich, Hankook oraz opon zimowych ekonomicznych: Nexen, Toyo i Nankang. Dla potrzeb testu wybrano Mercedes Klasy C, w którym na przedniej osi założono opony w rozmiarze 225/45 R18, a na tylną opony 245/40 R18.

Najlepsze opony zimowe 225/45 R18 i 245/40R18

Test opon zimowych 2021 AutoBild jednoznacznie wskazał zwycięzcę. Hankook Winter I*cept EVO3 został doceniony za doskonałe osiągi na zaśnieżonej i mokrych nawierzchniach, bardzo wysoki współczynnik bezpieczeństwa , bardzo sprawne odprowadzanie wody spod czoła opony, krótką drogę hamowania na każdej nawierzchni, dynamiczne prowadzenie, a także za bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Testerzy nie zauważyli żadnych rażących braków i wad opony Hankook, a współczynnik ceny zdecydował o umieszczeniu Winter i*cept EVO3 na pierwszym miejscu.

Drugie miejsce zajęła opona Michelin Pilot Alpin 5. Opona sama w sobie również doskonale poradziła sobie podczas wszystkich testów, podobnie jak Hankook, ale wysoka cena zdecydowała o umieszczeniu jej w drugiej kolejności w zestawieniu najlepszych opon zimowych.

Trzecie miejsce zajęła opona Vredestein Wintrac Pro, doceniona za bardzo dobre osiągi podczas jazdy w zimowych warunkach, za stabilne prowadzenie na mokrej oraz suchej nawierzchni i dobry stosunek ceny do jakości, ale noty zostały odjęte za średni komfort jazdy i głośność.

Dobre opony zimowe

Zaraz za podium uplasowały się opony zimowe Bridgestone Blizzak LM005, które zdobyły wysokie noty w prawie każdej testowanej sytuacji, bardzo dobre oceny za precyzję prowadzenia na mokrej suchej nawierzchni oraz świetne osiągi na śniegu, ale słabe wyniki testu odporności na aquaplaning nie pozwoliła oponie Bridgestone na zajęcie podium.

Na piątym miejscu został sklasyfikowany Dunlop Winter Sport 5 chwalony za doskonałe osiągi na śniegu, krótką drogę hamowania, wysoki komfort jazdy i niski opór toczenia, ale mocno skrytykowany za podsterowność na suchej nawierzchni.

Testerzy AutoBild zanotowali podobne właściwości jak Dunlop Winter Sport 5 dla opony zimowej Goodyear UltraGrip Performance+. Docenili sportowy charakter opony, dobre właściwości jezdne na błocie oraz śniegu, dobrą odporność na aquaplaning i niskie opory toczenia, ale wyższa podsterowność na suchej nawierzchni niż opony Dunlop sklasyfikowała ją na szóstym miejscu.

I ostatnia z opon ocenionych jako „dobre opony” – Continental WinterContact TS 850 P, która jest oponą wyważoną, przystosowaną do każdych warunków pogodowych, zanotowała krótka drogę hamowania na mokrej nawierzchni, ale długą na suchej, przez co została umieszczona na siódmym miejscu zestawienia.

Trochę mniej dobre opony zimowe…

…ale wciąż dobre. Opony zimowe BFGoodrich G-Force Winter 2 zanotował najlepsze właściwości jezdne na śniegu spośród wszystkich testowanych opon. Został też doceniony za niski poziom hałasu, ale jego przyczepność i droga hamowania na mokrej nawierzchni została określona jako „przeciętna”.

Falken Eurowinter HS01 jako jedyny z zestawienia niechlubnie zanotował opóźnioną reakcję na ruch kierownicą i podsterowność na mokrej nawierzchni, ale jego osiągi na lodzie i śniegu oraz odporność na aquaplaning zostały dobrze przyjęte przez oceniających.

Na wyróżnienie zasłużyły również opony Nexen Winguard Sport 2, które pomimo długiej drogi hamowania na mokrej nawierzchni oraz przeciętnej kontroli na ośnieżonej nawierzchni mogą poszczycić się dobrymi osiągami na suchej nawierzchni, niskim poziomem hałasu i bardzo dobrą, niską ceną.

Tanie opony zimowe

W teście uwzględniono również opony tanie, z ekonomicznego segmentu, które kuszą kierowców swoją niską ceną. Magazyn AutoBild sprawdził 3 azjatyckie propozycje ogumienia – wspomniany już Nexen koreańskiej produkcji, Toyo z Japonii oraz Nankang z Tajwanu. Musimy w tym miejscu wspomnieć, że opony azjatyckich producentów są przede wszystkim adresowane do kierowców poruszających się głównie po mieście, które jest systematycznie odśnieżane i pomimo swojej bardzo atrakcyjnej ceny nie są w stanie dorównać osiągami oponom marek premium.

Toyo Snowprox S954
Opony zimowe Toyo otrzymały notę warunkowo godną polecenia, co oznacza, że opony Toyo zanotowały dobre właściwości prowadzenia na suchej nawierzchni i odporności na aquaplaning. Natomiast jazda na zaśnieżonej drodze testerzy ocenili jako „zadowalającą”, ale uzyskała ujemne punkty za podsterowność na mokrej nawierzchni.

Nankang Winter Activa NK Snow SV-2
Opona, która najgorzej poradziła sobie w teście opon zimowych AutoBild. Oceny dobre zebrała tylko za dobrą odporność na aquaplaning. Magazyn AutoBild sprawdził jej przyczepność na lodzie i śniegu, drogę hamowania i podsterowność. Niestety w żadnych z tych parametrów nie wypadła zbyt dobrze i testerzy przyznali opon Nankang ocenę „Nie polecającą”.


Ranking opon zimowych magazynu AutoBild był sporządzony na podstawie testów dueatu Dierk’a Moller’a oraz Henning’a Klipp’a, którzy zauważyli, że opony zimowe nigdy wcześniej nie posiadały tak wysokich i dobrych właściwości jezdnych jak w tym sezonie, a „walka” była bardzo wyrównana. Na przykład opony Michelin i opony Hankook, które zanotowały praktycznie takie same parametry użytkowe, a o przyznaniu pierwszego miejsca zdecydowała niższa cena opon Hankook.