Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Najlepsze opony wielosezonowe

Opony wielosezonowe

Wygoda, a przede wszystkim – całkiem niezłe osiągi. Opony całoroczne zdobywają coraz większą popularność wśród polskich kierowców. Czym kierować się podczas wyboru opon wielosezonowych? Temat szczegółowo opisaliśmy w artykule "Opony całoroczne a sezonowe wszystko co musisz wiedzieć". Warto zaznajomić się z naszymi poradami dotyczącymi opon całorocznymi przed zakupem. Bo opony wielosezonowe nie są dla każdego. Pamiętajmy, że jest to kompromis pomiędzy latem a zimą. Kompromis – mieszanka musi dobrze reagować zarówno na niskie jak i wysokie temperatury, więc nie będzie pracować tak dobrze w wysokich temperaturach latem i w bardzo niskich zimą. Ale opony całoroczne to świetna alternatywa, zwłaszcza dla kierowców poruszających się głównie po mieście. I ten komfort… nie trzeba pamiętać o co sezonowej wymianie, stać w kolejkach i czekać na długi termin przekładki (zwłaszcza zimą). Producenci opon stanęli na wysokości zadania i spełniają oczekiwania kierowców. Oferują coraz to lepsze opony całoroczne, których osiągi i poziom bezpieczeństwa bez mała może dorównywać oponom sezonowym. Tylko jakie opony całoroczne są najlepsze?

Michelin, Continental, Pirelli, Goodyear. Opony marek premium, które biją konkurencję w większości testów opon wielosezonowych. Marki te posiadają wystarczającą ilość środków aby wzbogacać swoje produkty w najnowocześniejsze i najlepsze technologię. Oczywiście opony te nie należą do najtańszych w ofercie, ale decydując się na opony wielosezonowe naprawdę nie warto oszczędzać. A w zamian oferują naprawdę sporo.




Michelin Crossclimate + i Crossclimate 2


Pierwsze opony wielosezonowe z oznaczeniem 3PMSF dostępne na rynku. Michelin Crossclimate został zastąpiony modelem Crossclimate +, a ten z kolei modelem Crossclimate 2 w roku 2021. W ostatnim modelu poprawiono parametry hamowania na suchej nawierzchni, przyczepność na mokrej, odporność na zjawisko aquaplaningu, osiągi na śniegu, a przede wszystkim mocno obniżono opory toczenia. Crossclimate 2 to świetna opona wielosezonowa. Przykładowo podczas testu porównawczego Michelin Crossclimate + vs. Michelin Crossclimate 2 zorganizowanego przez Tyre Reviews, najnowszy model potrzebuje ok. 29,2 m drogi podczas hamowania na mokrej nawierzchni z prędkości 50 km/h na 5 km/h, a Michelin Crossclimate + 30,63 m. Pomimo, że opony Crossclimate 2 są lepsze niż poprzednie, to plusy i tak zasługują na wyróżnienie. Jeszcze w 2020 roku zajmowały wysokie miejsca podczas testu opon całorocznych, będąc lub zbliżając się do podium. Mankamentami ich są osiągi na mokrej nawierzchni, stosunkowo wysoki poziom hałasu i… cena, którą rekompensują godne podziwu osiągi.

Test Michelin Crossclimate

2 miejsce: 2020 Sport Auto 225/45 R18
3 miejsce: 2020 ADAC SUV 235/55 R17
4 miejsce: 2020 Auto Bild 205/55 R16
4 miejsce: 2020 Auto Express 225/45 R17

Test Michelin Crossclimate 2

1 miejsce: 2021 Tyre Reviews 205/55 R16
2 miejsce: 2021 Auto Bild SUV 215/65 R17
7 miejsce: 2021 Auto Bild 225/50 R17






Goodyear Vector 4Seasons Gen 3

W porównaniu do poprzedniego modelu Goodyear Vector 4Season Gen 2, trzecia generacja poprawiła o 5% prowadzenie na zaśnieżonej nawierzchni i hamowanie na mokrej nawierzchni. Mało? Niekoniecznie, bo Vector 4Seasons Gen 2 też były dobrymi oponami wielosezonowymi. Wyjątkowo odpornymi na uszkodzenia, a przy tym zachowywały bardzo dobre osiągi na suchej, mokrej i śnieżnej nawierzchni. Opony z trzeciej generacji uznawane są za bardzo wszechstronne – w mieście, w trasach, na autostradzie w zimie i w lecie. Wypadały całkiem nieźle w większości testów, a w niektórych rozmiarach zajmowały nawet 1 miejsce. W przypadku opon wielosezonowych jednym z ocenianych osiągów kluczowe są te na śniegu. W końcu chodzi o bezpieczeństwo, a Goodyear Vector 4Season Gen 3 wypada naprawę dobrze.

Test opon Goodyear Vector 4Seasons Gen 3

1 miejsce: 2021 Auto Bild A225/50 R17
3 miejsce: 2021 AZ 205/55 R16
1 miejsce: 2020 Auto Bild 205/55 R16
2 miejsce: 2020 Auto Express 225/45 R17
3 miejsce: 2020 Auto Bild SUV 215/60 R16






Continental AllSeasonContact

Druga opona wielosezonowa producenta Continental. Jest to najlepiej dostosowana opona całoroczna do zmiennych warunków klimatycznych, czyli takich jakie panują w Polsce. Niestety w naszym kraju zima lubi zaskoczyć kierowców, a AllSeasonContact jest oponą całoroczną mocno dostosowaną do śnieżnych warunków. Cechuje się krótką drogą hamowania na mokrej nawierzchni niezależnie od temperatury – wysokich i niskich. Niskie opory toczenia realnie przekładają się na sporą oszczędność paliwa. Niestety nie obyło się bez delikatnych wad. Continental AllSeasonContact w porównaniu z konkurencyjnymi oponami wypada bardzo podobnie pod względów osiągów, a jego cena jest stosunkowo wyższa. Niemniej jednak zasługuje na wyróżnienie ze względu swoją wszechstronność, bardzo szerokie spectrum temperatur, podobne osiągi na zimnych nawierzchniach jak i ciepłych, niskie zużycie i precyzje kierowania.

Test opon Continental AllSeasonContact

1 miejsce: 2021 AZ 205/55 R16
2 miejsce: 2021 Auto Bild 225/50 R17
3 miejsce: 2021 Tyre Reviews 205/55 R16
4 miejsce: 2021 Auto Bild SUV 215/65 R17
1 miejsce: 2020 Auto Express 225/45 R17
3 miejsce: 2020 Tyre Reviews 225/45 R17
7 miejsce: 2020 Auto Bild SUV 215/60 R16






Pirelli Cinturato All Season SF2

Producent Pirelli może pochwalić się wysokim stopniem komfortu podczas jazdy względem innych opon całorocznych. Pirelli Cinturato All Season SF2 jest oponą doskonałą dla kierowców miejskich – bardzo niskie opory toczenia, niski poziom hałasu, bardzo dobra przyczepność do suchej nawierzchni i dobra trakcja na śniegu. Podczas prób osiągów opon całorocznych testerzy bardzo często zaznaczają, że Cinturato All Season SF2 miewa problemy podczas długodystansowego hamowania na śniegu. Jej droga hamowania na zaśnieżonej i mokrej nawierzchni jest dłuższa niż konkurencyjnych opon. Opona wielosezonowa Pirelli jest dobrze wyważona, o krótkiej drodze hamowania na suchej nawierzchni, a jej osiągi na mokrej mimo, że nie są najlepszymi to wciąż prezentują bardzo wysoki poziom.

Test opon Pirelli Cinturato All Season SF2

2 miejsce: 2021 Tyre Reviews 205/55 R16
6 miejsce: 2021 Auto Bild SUV 215/65 R17
14 miejsce: 2021 Market Overview Tyre Reviews 225/50 R17





Test opon całorocznych 205/55 R16

Test opon wielosezonowych w rozmiarze 205/55R16 został przeprowadzony przez Tyre Reviews. Całość testu przeczytasz na oficjalnej stronie: Tyre Reviews
  • 1 miejsce : Michelin CrossClimate 2
  • 2 miejsce : Pirelli Cinturato All Season SF2
  • 3 miejsce: Continental AllSeasonContact
  • 4 miejsce: Vredestein Quatrac
  • 5 miejsce: Goodyear Vector 4Seasons Gen 3