Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Konserwacja podwozia samochodu


Coraz krótsze dni, powolny spadek temperatury i zimniejsza aura wraz z opadami deszczu, to zapowiedź nieuchronnie zbliżającej się pory jesienno-zimowej. To też ostatni dzwonek, żeby pomyśleć o zabezpieczeniu przed korozją naszego podwozia.

Mimo, iż samochody wyjeżdzające z fabryk posiadają zabezpieczone podwozia przed korozją, to warto ten zabieg powtórzyć po kilku sezonach zimowych. Konserwacja podwozia samochodu jest zabiegiem niezbędnym, jeśli chcemy, by nasz samochód był w jak najlepszym stanie przez długi czas.

Stan podwozia

Zacznijmy od wyjaśnienia pewnych podstaw. Co tak naprawdę wpływa na stan podwozia? Przede wszystkim kontakt z solą drogową i wodą, a także kamienie, piasek czy żwir, który uderza o podwozie uszkadzając warstwę ochronną nałożoną przez producenta.
Drugim powodem jest wiek samochodu. Przeważająca ilość samochodów w Polsce są to samochody używane kilku/kilkunastu letnie, często z już początkami rdzy na podwoziu. Zaniedbane podwozie wiąże się z problemami takimi jak np. korozja części zawieszenia, co może być niebezpieczne, gdy dojdzie do wypadku lub wpadniemy z impetem w większą dziurę na drodze i najzwyczajniej elementy mocowania zawieszenia się rozsypią. Jeśli korozja zaatakuje elementy nośne samochodu to raczej nie ma już dla niego ratunku.

Absolutnie podstawową czynnością, która choć trochę wpłynie na poprawę stanu podwozia jest jego regularne mycie oraz wypłukanie soli drogowej i błota w trackie i po zimie.

Konserwacja podwozia

Do konserwacji podwozia stosuje się różne środki antykorozyjne, które zabezpieczą nasz samochód przed szkodliwymi czynnikami. Sam zabieg należy powtarzać raz na 2-3 lata.
Ceny konserwacji podwozia w warsztatach samochodowych w zależności od modelu samochodu zaczynają się od około 500zł. Taka usługa zabezpieczenia podwozia polega na dokładnym umyciu podwozia, ewentualnym usunięciu ognisk rdzy, dokładnym odtłuszczeniu i oczyszczeniu elementów do zabezpieczenia oraz pomalowaniu ich środkiem antykorozyjnym. Następnie samochód musi przeschnąć 1-2 dni.
Kolejnym powodem przemawiającym za konserwacją podwozia jest fakt, że nikt w przyszłości nie kupi od nas przerdzewiałego samochodu, a przynajmniej nie w atrakcyjnej cenie.

Pamiętajmy, że lepiej zapobiegać rdzy, niż potem walczyć z ”rudą”.