Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Szukaj
0 Szukaj
Szukaj

Najnowsze modele – opony zimowe czas star!

Czyżby za oknami nastała aura jesienna? Jeszcze nie, ale czas nagli. Obserwujemy wzmożony ruch sprzedaży opon zimowych – jak mawiają przezorny zawsze ubezpieczony, więc już teraz warto zastanowić jakie opony zimowe wybrać. A wybór jest duży, więc dziś przedstawimy Państwu najnowsze modele poszczególnych producentów.

Nowe opony zimowe na sezon 2022/2023

W tym roku Pirelli, Falken i Hankook zaprezentowały nowe modele opon zimowych, które jak zawsze to bywa – są lepsze od poprzedników, lepiej hamują, lepiej trzymają się drogi i możemy tak wymieniać dalej o ich lepszych zaletach. Jak wygląda to w rzeczywistości?

Pirelli Scorpion Winter 2

Opona zimowa Pirelli Scorpion Winter 2

Model jest adresowany do posiadaczy samochodów SUV i z napędem 4x4. Poprzednik modelu Pirelli Scorpion Winter chwalony był za wyważone osiągi, dynamiczne prowadzenie, bardzo dobrą sterowność i zachowanie niskich oporów toczenia. Na zaśnieżonych i mokrych nawierzchniach prezentował krótką drogę hamowania w miejskich warunkach drogowych – czyli takich jakie spotyka kierowca na co dzień. Następca Scorpion Winter z wymownym oznaczeniem dwójki na końcu posiada najnowsze technologie Pirelli – wzór bieżnika V-Shape, krawędzie śnieżne w części centralnej bieżnika, trójwymiarowe nacięcia, zoptymalizowaną sekcję zmiennych rowków i fazowanie głównych nacięć. Nowa opona zimowa Pirelli zapewnia wysoką odporność na aquaplaning i wysoki poziom bezpieczeństwa podczas jazdy na śniegu.

Hankook Winter i*cept RS3, Hankook Winter iON oraz Hankook Winter iON X

Opona zimowa Hankook Winter i*ON
Koreański producent opon nie próżnował w tym roku i zaprezentował aż 3 nowe modele opon zimowych. Czym się różnią? Winter i*cept RS3 został zaprojektowany o samochodach osobowych i lekkich SUV’ach. Modele Winter iON i iON X idealnie sprawdzą się jako komplet opon do samochodów elektrycznych. iON X produkowany jest od rozmiaru 235/45 R21 do 295/40 R21. Obydwa modele do samochodów elektrycznych zostały zaprojektowane z myślą o obniżonych oporach toczeniach dla zachowania jak najdłuższych zasięgów samochodu. Zastosowano także technologię profilu EV, która poprawia sztywność opony ze względu na zwiększoną masę samego pojazdu.

Opona zimowa Hankook Winter i*cept RS3

Dla samochodów osobowych Hankook oferuje poprawioną wydajność przyczepności i hamowania na mokrej nawierzchni względem poprzedniego modelu. Poprzednia generacja opon zimowych Hankook była niezwykle udana, bo nierzadko zajmowała podium w testach największych magazynów motoryzacyjnych. Chwalona była przede wszystkim za bezkonkurencyjny stosunek jakości do ceny i bardzo dobre osiągi na zaśnieżonych nawierzchniach. Skoro nowy model oferuje poprawione osiągi to podejrzewamy, że Hankook Winter i*cept RS3 będzie zajmował 1-sze miejsca w testach.

Falken Eurowinter HS02

Opona zimowa Falken Eurowinter HS02

Zmniejszona waga opony poprawia opór toczenia i oszczędza zasoby naturalne względem poprzedniego modelu Falken Eurowinter HS01. Japoński producent zastosował nową technologię lameli 3D Miura-Ori w centralnej części. Ich zadaniem jest wychwytywanie śniegu podczas jazdy, a robią to bardzo efektywnie. Lekkość opony zimowej Falken oszczędza zasoby naturalne, zmniejsza masę nieresorowaną i poprawia opór toczenia. Jest to bardzo dobra propozycja dla kierowców poszukujących opony oszczędnej w paliwie i zużyciu za nieduże pieniądze.
Wybierając nowy komplet opon zimowych do swojego samochodu warto wiedzieć jakie modele są aktualnie najnowsze. Nie ujmując poprzednikom, nie oznacza to, że starsze modele są złe. Po prostu istnieje większe prawdopodobieństwo, że starsze modele będą za jakiś czas niedostępne w sprzedaży. Jeżeli ktoś uszkodzi jedną oponę, będzie miał większy problem ze znalezieniem go w sklepach.

Opony zimowe zaprezentowane w sezonie 2021/2022: